4 ways luxury fashion brands surpass challenges

Sales in luxury fashion has been declining during recession, while few brands are recovering. There have been major changes in the industry. While Coach and Burberry’s most attractive demographic has become young urban males, twitter used the occasion to launch in-tweet luxury purchasing. Solutions during different transitions have been adopted by successful brands in order to deal with the economic context and customers’ demand patterns, as seen in The Washington Post.

1. Exclusivity. Trends are rapidly changing due to the products’ fast exposure in the digital world. Few luxury brands such as Miu Miu have controlled the supply and marketed the product’s desirability in order to preserve their exclusivity.

2. Subtlety. In an environment facing “a simmering political debate about income inequality”, customers are reluctant to purchase items with showy logos. Brands such as Bottega Veneta succeeded by being understated in this aspect.

3. Location. With high end consumers’ preference to divert their dollars to vacations and gastronomic experiences rather than on goods, stores are now placed in areas where their customers “can sun themselves and enjoy Champagne”.

4. Affordable alternatives. Brands such as Zadig & Voltaire & Sandro, provide $895 jackets or $525 ankle boots. They are “pricey enough to appeal affluent consumers who want something that feels distinctive” and has a great caftmanship halo.

Reducing supply, increasing desirability, hiding logos, and locating stores in luxurious vacation and gastronomic areas are great solutions. Despite all this, competition is more and more intense especially with Burberry’s & Coach’s decline facing affordable brands’ alternatives. This means that the enlisted solutions should be applied in ways that differenciates from competitors, by finding untapped key success factors, aligning them with the brand’s core values.

4 façons dont les marques de mode de luxe surmontent les défis

Les ventes dans la mode de luxe avaient décliné durant la récession, alors que quelques marques se redressent. Il y avait des changements majeurs dans l’industrie. Tandis que la démographie la plus attractive de Coach et Burberry est devenue les jeunes hommes urbains, twitter a utilisé l’occasion de lancer les achats de luxe par tweet. Les solutions durant les différentes transitions avaient été adoptées par les marques à succès afin de faire face au contexte économique et aux schémas de la demande des clients, comme le montre le Washington Post.

  1. L’Exclusivité. Les tendances sont en train de rapidement changer à cause de l’exposition rapide des produits dans le monde digital. Quelques marques de luxe comme Miu Miu a contrôlé l’offre et ont commercialisé le bien-fondé du produit afin de préserver leur exclusivité.
  2. La Subtilité. Dans un environnement faisant face à “un débat politique feutré sur l’inégalité des revenus”, les clients hésitent à acheter les articles avec des logos qui se voient. Les marques telles que Bottega Veneta ont réussi en étant discrètes dans cet aspect.
  3. La Localisation. Avec les préférences des consommateurs haut-de gamme de détourner leurs dollars pour les vacances et expériences gastronomiques plutôt que pour des marchandises, les magasins sont maintenant placés dans des endroits où leurs clients peuvent “prendre le soleil et profiter du Champagne”.
  4. Les Alternatives abordables. Les marques telles que “Zadig & Voltaire” et “Sandro” fournissent des vestes à 895$ ou des bottines à 525$. Elles sont “assez coûteuses pour attirer des riches consommateurs qui veulent quelque chose qui semble distinctif”, et qui dégage une impression de grand artisanat.

Réduire l’offre, augmenter la désirabilité, cacher les logos, et localiser les magasins dans des zones de vacances et de gastronomie de luxe sont des solutions géniales. Malgré tout cela, la concurrence est de plus en plus intense surtout avec le déclin de Burberry et Coach face à des alternatives de marques plus abordables. Cela veut dire que la solution listée doit être appliquée dans des manières qui les différencient des concurrents, en trouvant des clés facteurs de succès inexploitées, et en les alignant avec le cœur de la valeur de la marque.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s